In dit vakblad

Λ

Mindfulness voor de masseur

Mindfulness voor de masseur

Mindfulness is een actueel onderwerp dat de laatste tijd veel belangstelling geniet. Het betekent letterlijk ‘opmerkzaamheid’. Er worden tegenwoordig allerlei trainingsvarianten van bedacht, zo is er zelfs een vorm van mindfulness om af te vallen. Maar wat is mindfulness nu eigenlijk? En wat heb je er als masseur aan? In Massage Magazine lees je hoe je mindfulness in de praktijk kunt toepassen.

Λ

Spierherstel door sportmassage

Spierherstel door sportmassage

Veel sporters zijn ervan overtuigd dat een sportmassage het herstel van een spier positief kan beïnvloeden, de sportprestatie verbetert en de kans op blessures laat afnemen. Maar zijn deze aannames ook wetenschappelijk te onderbouwen? Dr. Erik Hulzebos legt in Massage Magazine de wetenschappelijke feiten op tafel.

Λ

Shiatsu stoelmassage

Shiatsu stoelmassage

Stoelmassages worden al gegeven sinds de grondlegger ervan (de Amerikaan David Palmer) begin jaren tachtig van de vorige eeuw 'de wereld wilde veranderen door een veilige aanraking voor velen mogelijk te maken'. De basis van zijn massage was de Japanse acupressuur, gegeven op een door hem ontworpen stoel. Nog steeds is de stoelmassage uitermate populair. Niet alleen bij bedrijven, ook tijdens feesten, beurzen en overige evenementen vindt hij gretig aftrek. Dorien Binneveld werkt als stoelmasseur bij Helder Werk, en laat je stap-voor-stap kennis maken met deze ontspannende massagevorm.

Λ

Ongewenste intimiteiten

Ongewenste intimiteiten

Stel: een cliënt heeft telefonisch een afspraak gemaakt voor een ontspannende massage. Tijdens de behandeling blijkt opeens dat deze cliënt hele andere handelingen van je verlangt die jij absoluut niet wil en ook niet mag uitvoeren. Wat moet je dan doen? Hoe kun je het best reageren? En, ook heel belangrijk, hoe voorkom je ongewenste intimiteiten? Massage Magazine ging daarover in gesprek met drs. Mieke Poelsma, arts-seksuoloog en vertrouwenspersoon Ongewenste gedragingen.

Λ

Herken je cliënt

Herken je cliënt

Als je als professional je Personal Brand effectief wilt uitdragen, dan is het van belang dat je een aantal zaken scherp op je netvlies hebt. Ten eerste is het essentieel te weten welk gedrag en communicatiestijl jouw voorkeur geniet. Vervolgens is het van belang dat je je cliënt herkent en in kunt schatten wat diens communicatiestijl en gedragsvoorkeur is. En ten derde dien je te beseffen dat de omgeving of de situatie waarin jij en je cliënt zich bevinden, er ook toe doet. Onze columnist drs. Jocelyn Rebbens leert je bruggen te slaan naar de mensen die mogelijk hun sterkte of gedragsvoorkeur hebben waar jij wellicht allergisch voor bent.

Λ

Lezersaanbieding: Frisheid en comfort voor de voeten

Lezersaanbieding: Frisheid en comfort voor de voeten

Als blijk van onze waardering voor jouw abonnement op Massage Magazine willen we je graag iets extra’s bieden. Daarom hebben we Bama bereid gevonden om vijftien heerlijke voetpakketten weg te geven, bestaande uit Silky Comfort Spray, Schoen Deo (Fresh) en Ultradunne Gel Liners. Kijk voor meer informatie op de Productenpagina!

Λ

Verder in dit nummer

Editorial Nieuwe uitdaging
Actueel Nieuws uit de branche
Vakbeurzen Inspirerende vakbeurzen
Reportage Massageparadijs Parco San Marco (Italië)
Lezerscolumn Billy the Butcher
Advies Persoonlijke BrandCheck van cestmoi’ huidverzorging & wellness uit Breda
Ethiek Cliënten gezocht!
Aromatherapie Zdravets
Bedrijfsvoering Gecombineerde strategie
Step-by-step Gevoelsmassage
Mystery massage Shirodhara
Productnieuws
Lezersaanbieding